Projekt dětí: Herbář.

08.07.2016 16:54

Milí přátelé, léto je v plném proudu. Dovolíme si Vám proto dát tip na prázdninovou aktivitu s dětmi, jak jim přiblížit okolní přírodu.
Přikladáme příspěvek z KMD Mladý vědec.
Herbář.
Protože žiji na vesnici a mám možnost vidět kolem sebe různé rostliny, rozhodl jsem se, že se jim budu věnovat a seznámím se s nimi.
Něco jsem si o založení Herbáře přečetl na internetu. Dost jsem zvažoval, zda mám sbírat i rostliny s kořenem, ale pak jsem se rozhodl, že pro mé poznatky postačí rostlinu vložit do herbáře bez kořene. Zbytečně jí tak  nezničím a taky se kořen hůře lisuje.
Ze začátku jsem sbíral rostliny a ukládal jsem je mezi čisté listy kancelářského papíru do těžkých knih a tak je lisoval.
Později jsem dostal mobilní telefon i s fotoaparátem a tak jsem se rozhodl, že si budu zakládat herbář elektronický a tím pádem v něm mohu mít i rostliny vzácné a zákonem chráněné.
Výhoda elektronického herbáře je taky v tom, že se na fotkách uchová přesné zbarvení i tvar rostlin, což při lisování není úplně možné.
Názvy rostlin jsem určoval z encyklopedii, co máme doma, nebo jsem se ze začátku ptal rodičů. Zjistil jsem však, že tyto informace byly v slovenštině a názvosloví rostlin se někdy dost liší s českým. Rozhodl jsem se proto, že budu mít herbář s českými i slovenskými názvy.
Určování rostlin při elektronickém zpracování herbáře bylo snadnější, jelikož jsem mohl fotku zveřejnit na sociální síti a tak se poradit s lidmi a následně si jejich radu ověřit na internetu.
Nejvíce mi pomohla paní Mgr.Ing. Tláskalová z Ekoškoly Zbiroh, kde jsme v loni s našim klubem Mladých vědců byli na návštěvě. Za rady jí tímto moc děkuji.
Elektronický herbář jsem doplnil latinským názvoslovím.
Robert Aurel Čiško KMD, Mladý vědec při Spolku Brdský šikula.
 
Na celý projek se můžete podívat zde: klasický herbář i elektrobický herbář,.pdf (569263)
 

—————

Zpět